fredag 12 augusti 2011

Augusti




Nu har vi gått in i härliga månaden Augusti och utställningdax för lilla Skruttan Driva. Vi längtar och börjar faktiskt bli lite pirrigt i min mage. Lugnar mig med att man kommer undan med mycket hyss i ringen då man ställer valp. *puh* Så det är ingen fara om jag skulle börja tugga på domaren. ;)
Skämt å sido, Driva ska tränas men vi sätter i gång på måndag, exakt 6 dagar innan utställningen. Hon lär väldigt fort så det ska inte vara några problem med rumpan i vädret och blicken rakt fram. Eller ? :/

Annars är det inte så mycket nytt sedan sist. Driva växer och växer & igår köpte vi våran 2:a Royal Canin-säck. Inte illa med 1 säck sedan 20 maj!

I söndags var vi ut i skogen och hittade en kasse kantareller. Jag, Marie & Driva.

Driva imponerade oss båda med att försvinna 2 minuter och sedan INTE komma springande tillbaka i samma spår utan en stor fin cirkel! Det är väl alltid något? Hon som alltid annars ligger vid fötterna och tuggar pinne då vi är i skogen.
Igår på väg till jobbet sprang det ett rådjur över vägen 3 meter framför oss. En jättefin get. Tyvärr var vi lite sena så vi hade inte tid att stanna och släppa lillan men det går ju fler tåg. Tyvärr hade vi också lite mesig gas så vi fick inget fint till frysboxen heller ;)

Nu ska vi mysa på i helgen och sedan återkommer jag med rapport så fort vi ställt på våran 1:a utställning.
Hassela, Här kommer vi! Håll i Hattarna!

1 kommentar:

  1. Halloj!! Hur gick det på utställningen??
    Sv: Klart hästen ska skriva!! ;)

    SvaraRadera